donderdag 1 januari 2009

Hoe het begon

Hallo,

Welkom op mijn blog.
Hoe begon mijn liefde voor Porsche, wel dat weet ik zelf niet. Ze begon pas toen ik er een kocht denk ik.
Op een dag zat ik op een tweedehands website in de autorubriek,
gewoon wat aan het rondneuzen. Zo liep ik alle merken af tot ik bij Porsche kwam. daar zag ik tot mijn verbazing dat daar wel goedkope okkazies in stonden. De goedkoopste modellen waren de 924 en de 944. niet beter wetend koos ik een advertentie uit:
Porsche 924, 1250€ enkel motorkap dient herspoten te worden. Leuk dacht ik, dus belde ik de verkoper op om de wagen te bezichtigen. Zo gezegd, zo gedaan.

Op een zaterdag morgen met de vlinders in de buik, ik was bijna zeker dak die porsche zou kopen, vertrok ik dus naar Antwerpen. vanuit West-Vlaanderen.
Natuurlijk was ik wat te vroeg. Even wachten, sigaretje roken (iets waar ik nu vanaf ben) tot het afgesproken uur daar was.
Hij staat langs achter zij de verkoper. Goed naar achter naar de hangaar. Poort open en zo gingen ook mijn ogen open. een stuk of vier Porsches, een volledig gerestaureerde opel GT, een stuk of 20 oude mercedessen en nog teveel om allemaal op te noemen.

De porsche waarin ik geinterresseerd was, stond al zo'n jaar stil. Maar met een baterij en startkabels startte die al na zo'n 3 seconden de wagen klonk goed. De motor klonk goed, alle knopjes en hendeltjes functioneerden ok. de wagen was in prima conditie op wat lakschade na, zo bleek toen. Na een testritje was ik helemaal verkocht. Enkel de koppeling was aan vervaning toe. Maar, ja de wagen was toen ook al 23 jaar dus de koppeling was wel het minste van m'n zorgen. Voorschot, aankoopbevestiging ondertekend en terug naar het zonnige West-Vlaanderen.
Om het goede niews te vertellen aan mijn vader, die me aankeek alsof ik op mijn hoofd was gevallen.

......

morgen de rest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten